Dornbracht Salone del Mobile
Architecture and communication management for trade fair appearance of the premium sanitary fittings manufacturer Dornbracht at the leading European design event Salone del Mobile in Milan.
Dornbracht, Alape, Dornbracht brand space, Salone del Mobile, trade show, fair stand design, architecture management, brand management
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Category
Owner & Brand Consulting
About This Project

Leading Designs for Architecture – Unter diesem Motto und aktuellen Markenprogrammatik wurde der Messeauftritt des Premium-Armaturenherstellers Dornbracht zum führenden europäischen Designevent Salone del Mobile in Mailand von der Agentur Meiré und Meiré entworfen. Studionordicocean übernahm für dieses innovative Projekt die Projektkoordination, das Architekturmanagement für die beiden Marken Dornbracht und Alape sowie das Management der messebegleitenden externen und internen Kommunikation für Dornbracht. Beide Marken präsentierten sich in Mailand mit einem neuen Markendesign, das für den Salone del Mobile erstmalig im dreidimensionalen Raum sowie in der Kommunikation umgesetzt wurde. Zusammen mit einer kurzen Planungsphase eine große Herausforderung für das gesamte Team, die am Ende mustergültig erfüllt werden konnte.

 

Leading Designs for Architecture   – Under this motto and current brand positioning, the trade fair appearance of the premium sanitary fittings manufacturer Dornbracht at the leading European design event Salone del Mobile in Milan was designed by the agency Meiré und Meiré. Studionordicocean took over the project coordination for this innovative project, the architecture management for the two brands Dornbracht and Alape as well as the management of the fair-accompanying external and internal communication for Dornbracht. Both brands presented themselves in Milan with a new brand design, which was implemented for the first time in three-dimensional space as well as in communication for the Salone del Mobile. Together with a short planning phase, this was a major challenge for the entire team, which was ultimately met in exemplary fashion.

 

Architecture
Meiré und Meiré

Product Design
Dornbracht AG & Co. KG

Pictures
David E. Zanardi